TV REKLAMLARINDAKİ KADIN-ERKEK AYRIMI

3 MART 2019 PAZAR  –  MİLLİYET VATAN  –  ALİCE

Türkiye’de çalışan ve yönetici kadın sayısı artıyor mu, azalıyor mu?  
TÜİK verilerine göre, 82 milyonluk nüfusun yüzde 50.2’si erkek, yüzde 49.8’i kadın. Buna karşın günümüzde kayıtlı çalışanların yüzde 64.3’ü erkek, yüzde 29.1’i kadın.  Başta TÜSİAD olmak üzere birçok iş örgütü, cinsiyet eşitliğine verdikleri önemi göstermek için, ‘iş adamları’nı ‘iş insanları’ olarak değiştirdi, ama birçok alan bu konuda hâlâ sorunlu.
Örneğin, televizyon reklamları…  Bahçeşehir Üniversitesi Öğretim Görevlileri Dr. Gül Şener, Dr. Eda Öztürk, Dr. Önder Yönet ve Dr. Hande Bilsel’in, Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Platformu iş birliğiyle hazırladıkları ‘TV Reklamlarının 10 Yıllık Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Karnesi’, Türkiye’de cinsiyet eşitliğinde yaşanan değişimin reklamlara yansımadığını ortaya koydu.

489 reklam incelendi 
Ödüllü 489 televizyon reklamını kapsayan araştırmaya göre, kadınların yıllara göre reklamlarda görülme oranında düşüş var.
Reklamlarda yer alan ana karakterlerin sadece yüzde 35’i kadın. Erkek kullanımı oranı ise yüzde 65…
Ana karakter kullanımının yıllara göre dağılımı ise reklamda ana karakter olarak kadın temsilinin düşmekte olduğunu ortaya koydu. Buna göre, 2007-2011 yılları arasında ana karakterlerin yüzde 56’sı erkek, yüzde 44’ü de kadınken, 2016-2018 arasında erkeklerin oranı yüzde 65’e çıktı, kadınların ise yüzde 35’e düştü.

Kadın evde, erkek işte! 
Reklamlardaki cinsiyet eşitliği sorunu sadece bu da değil.
Kadın ve erkeklerin resmedildiği ortama bakıldığında, kadınların yüzde 43’ünün ev ortamında, sadece yüzde 10’u iş yerinde. Erkek-
lerde ise ana karakterlerin temsil ortamının daha çeşitli olduğu görüldü.  Araştırmaya göre, cinsiyet temsillerindeki en keskin eşitsizlik,
dış ses kullanımında.
Reklamda erkek dış ses oranı yüzde 89 iken, kadın oranı sadece yüzde 10. Bir diğer çarpıcı bulgu ise, reklamda ana karakter kullanımı kategori bazında. Belirli kategori-
lerde kadının ana karakter olarak temsili neredeyse yok. Banka/finans kategorisinde yer alan reklamlarda kadın ana karakter kullanımı
yüzde 4, telekomünikasyon kategorisinde ise yüzde 6.

CEO’LAR BİR KONSER VERDİ

210 ÖĞRENCİ BURS KAZANDI 

Müzik hobilerini toplumsal faydaya dönüştürmek isteyen CEO, şirket yöneticileri ve ünlülerin kurduğu C-Majör İş’ten Sesler Korosu, altıncı konserini İş Sanat’ta verdi. C-Majör, bu kez şarkılarını TOÇEV’in 25’inci yılı onuruna söyledi. Şefliğini Özlem Abacı’nın yaptığı C-Majör’e konserde, Fatih Erkoç, Suzan Kardeş, Altay ve Nebil Özgentürk konuk olarak sahne aldı. TOÇEV Başkan Yardımcısı Betül Mermertaş, sunuculuğunu Hakan Yılmaz’ın yaptığı organizasyondan elde edilen gelirle, 210 öğrencinin bir yıllık eğitim bursunun karşılanacağını açıkladı.

‘Sevenlerimin duasıyla kanseri yendim’ 

C-Majör İş’ten Sesler Korosu’nun İş Sanat’taki konserinde misafir sanatçı olarak sahneye çıkan Erkoç,Tıbbın ve sevenlerimin dualarıyla kanseri yendim” dedi.  2016’da lenfoma teşhisi konan sanatçı kanseri atlatıp, sağlığına kavuştuğunu açıkladı ve ekledi:
“Kanserle savaştığım dönemde müzik ve sevenlerim en büyük destekçimdi. Gördüğüm kemoterapi yüzünden halsiz düştüğüm dönemde bile konserlerimi iptal etmedim. 
Beni dinlemeye gelenlerin sevgisi, duaları güç verdi.” 

GÜNÜN SÖZÜ
“Bu dünyadaki en mutsuz insanlar, başkalarının ne düşündüğünü takıntı haline getirenlerdir.” (Virginia Woolf)