POPCORNU BIRAKIN, REKLAMLARA BAKIN

24 EYLTL 2018 PAZARTESİ  –  MİLLİYET  –  ALİCE

Film yapımcıları Necati Akpınar, Timur Savcı, Muzaffer Yıldırım ile oyuncular Cem Yılmaz ve Şahan Gökbakar, geçen hafta Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy’u İstanbul’daki çalışma ofisinde ziyaret etti. Bu görüşmede yapımcı ve oyuncuların Kültür Bakanlığı’ndan taleplerinden biri, Ocak 2015’te ilk olarak Yılmaz Erdoğan’ın dile getirdiği şu konuydu:

“Sinemadaki gelir dağılımına baktığınızda en az parayı alan filmin yapımcısıdır. Bir sinema biletinin 10 TL, mısırın 8 TL olması enteresan. Mısırcıya çalışıyoruz gibi bir hava var. Sinema sektörünün toplanarak gelir dağılımındaki bu soruna bir çözüm bulması gerekiyor.”

10 yıldır Telif Kanunu’nu çıkaramayan Türkiye, sinemalarda fahiş fiyata satılan patlamış mısır ve içeceklerden film yapımcılarına pay verecek bir düzenleme yapabilir mi?

Sanmıyorum. Zaten yapımcılar bile hemfikir değil bu konuda.

“Ayla”nın yanı sıra bu sezon vizyona girecek “Müslüm”, “Çiçero” ve ‘Turkish’i Dondurma”nın yapımcısı Mustafa Uslu, yapımcıların talebine karşı çıktı. 18 Mart’ta vizyona girecek “Turkish’i Dondurma” filminin tanıtımı için Kilyos’taki platoda basın toplantısı düzenleyen Uslu, bu konuyla ilgili şunları söyledi:

“Sinemalardaki patlamış mısır ve içecekleri, filmimizi izlemeye gelenlere satıyorlar, o yüzden satıştan pay istiyoruz derseniz, yarın sinemanın çevresindeki fast food’lar ve AVM’lerden de pay istemeye kadar gider bu haksız talep.

Film izlemeye gidenlere yarım saat reklam izlettiriliyor ve o gelirinden yapımcılara bir kuruş verilmiyor. Yapımcılar olarak sinemalardan pay almamız gereken tek mecra o reklamlar… Benim de 22 sinemam var, hiçbirinde reklam göstermiyorum. Sinemada iş yapan filmlerin her seansında 30 ile 45 dakika arasında reklam oynatanlar, yapımcılara haklarını verse, biz de yasa gereği senarist, yönetmen, besteci ve oyuncularla paylaşmamız gerekir bu parayı. Türkiye’de düzeltilmesi gereken şey budur.”

AYLIK INTERNET PAKETİ 15 GÜNDE NİYE BİTER?

Evde Superonline abonesiyiz. Bunun için ödediğimiz para aylık 195 lira… Düne kadar bu paket yetiyordu bize… Bu ay gelen uyarıyla anladık ki, 30 günlük paketi farkında olmadan 15-20 günde bitirmeye başlamışız.

Aslında aylardır yaptığımız şey aynı; Digitürk BeinConnet’te film, Netflix’te dizi izlemek ve laptopla internette sörf.

Hal böyleyken düne kadar bitmeyen internetin ayın ortasında niye S.O.S verdiğini sorunca Superonline’a, aldığımız yanıt şu oldu:

“İzlediğiniz televizyonlar yayın kalitesini yükseltti. Artık yayınların çoğu 4K. Siz TV izleme süreniz aynı olsa bile, yayın hızı ve kalitesi yükseldiği için erken bitiriyor internet paketinizi.”

Çözüm ne diye sorunca da yanıt, “Ya internet paketinizi yükselteceksiniz ya da izlediğiniz yayınların kalitesini düşüreceksiniz” oldu.

GÜNÜN SÖZÜ

Yarın sana göz açtırmayacak olanlar,  bugün göz yumduklarındır. (Can Yücel)

İlginizi çekecek diğer haberler