3 HAZİRAN 2019 PAZARTESİ  –  MİLLİYET  –  ALİCE

İngiliz takımları Liverpool ile Tottenham’ın UEFA Şampiyonlar Ligi Kupasını almak için çıktığı Madrid’deki Estadio Stadyumu’nun seyirci kapasitesi 67.829.

Maçın oynanacağı hafta sonu için Madrid’e gelen İngiliz sayısı 110 bin.

UEFA Şampiyonlar Ligi’ne sponsorluk yapan firmaların Madrid’e getirdiği binlerce maç bileti olan misafirleri var. Onlardan biri olduğum için biliyorum, Estadio’nun tribünlerinde sadece Pepsi’nin bin davetlisi vardı.

Haftalar öncesinden tükenen final maçı bileti alamayacağını bile bile İspanya’ya gelen İngilizler, bolca içki tükettikleri işletmeleri memnun etti.

Talep çok, satan yok

Sekiz kez final oynadığı Şampiyonlar Ligi’ni beş kez kupasına götüren Liverpool ile ilk kez finale çıkan Tottenham maçını Estadio’da izlemek için 7.8 bin euro’yu gözden çıkaran taraftar çoktu, ama biletini satan yoktu.

Madrid’in cadde ve meydanları İngiliz taraftarlarla doluydu ve büyük çoğunluğu Liverpool formalarıyla dolaşıyordu.

Şampiyonlar Ligi’nin etkinlik alanı Sol Meydanı, en çok kalabalığın olduğu yerdi.

Bir tarafta Pepsi’nin düzenlediği konserlerle coşanlar, diğer yanda hissedilen sıcaklık 42 derece olmasına rağmen Şampiyonlar Ligi Kupası’yla fotoğraf çektirmek için bir saatten fazla kuyrukta bekleyenler vardı.

Seneye İstanbul’da

2016’da Alicia Keys’i, 2017’de Black Eyed Peas’i, 2018’de Dua Lipa’yı final maçından önce sahneye çıkaran Pepsi’nin bu kez yıldızı Imagines Dragones grubuydu. Birkaç dakika içinde zemini örtülen ve sahnesi hazırlanan Imagines Dragones, sahneye çıkıp ışık şöleni eşliğinde iki şarkı söyleyip, indi. Görevliler aynı hızla, sahayı temizledi ve maç başladı.

Maçın 20’nci dakikasında sahaya dalan mayolu kadını görevliler anında kollarından tutup, çıkardı. O sırada tribünlerdeki televizyonlara baktım, final maçının canlı yayınını yapanlar, çıplak kadının görüntüsünü çok az ekrana yansıttı.

UEFA Şampiyonlar Ligi’nin 2020’deki finali, Liverpool’un 2005’te şampiyonluk kupasına kaldırdığı Atatürk Olimpiyat Stadyumu’nda yapılacak.

TRAFİK KAZALARI, BAYRAM VE TURKCELL’İN REKLAMI

52 bin 95 kişi… Türkiye’nin son 10 yılda trafik kazalarında hayatını kaybeden insan sayısı bu… Türkiye’de nüfusu 52 bin olan tek ilçe var, o da Ankara “Kahramankazan”…

Ülkemizin 10 yılda orta ölçekli bir ilçe nüfusuna eşit insanını trafik kazalarında kaybetmesi ürkütücü değil mi?

Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre 2018’de trafik kazasında ölenlerin sayısı 2015, 2016 ve 2017 yıllarına oranla azaldı. 2017’de trafik kazalarında ölenlerin sayısı 7 bin 427’ydi, 2018’de ise 6 bin 675’e indi. Ölümle sonuçlanan kazalardaki sürücü hatalarının oranı yüzde 89.3. Bu yüzden Turkcell’in bayrama özel, “Yoldayken bırakın o telefonu” temalı reklamını önemsedim. Umarım bir yararı olur.

GÜNÜN SÖZÜ

“Son derece gururlu insanlar, susmayı ve yalnızlığı sever.” (Anton Çehov)