21 EKİM 2018 PAZAR  –  MİLLİYET CADDE  –  ALİCE

Dört gündür Güney Kore’deyim. Seul’e gitmemin nedeni, 800 milyon dolara Mars Group’u satın alan ve krize rağmen Türkiye’ye yatırım yapmayı sürdüren Güney Koreli CGV Group’un davetiydi. Bir grup basın mensubuyla CGV’nin Seul’de sinemalarını gezdik, şirket yetkililerinden bilgi aldık. Önce Güney Koreli şirket hakkında biraz bilgi vereyim:

1953’te şeker şirketi olarak kuruldu. İçinden Samsung gibi bir dünya markası doğdu. Üçüncü kuşakta Samsung’la CGV ayrıldı.

Gıda, lojistik, eğlence ve medya alanlarındaki faaliyet gösteren şirketin malvarlığı 3 trilyon dolar civarında.

CGV, Mars Group’u satın aldığında dolar 3.5 TL’ydi, şimdilerde 6 TL civarında. Dövizdeki bu dalgalanmaya CGV yönetimi, “Türkiye’ye yatırıma devam” dedi.

Türkiye’de yılda her biri  3 milyon dolara mal olan   10-15 yeni sinema kompleksi açan CGV’nin CEO’su Seo Jung, “Türkiye’ye güveniyoruz” şeklinde konuştu ve ekledi:

“Mars’ı 800 milyon dolara satın alıp, pazara girdikten sonra Türkiye’ye yatırım yapmaya devam ettik. Yılda 10 sinema açıyoruz. Bu, her yıl 30 milyon dolar yeni yatırım demek.Önümüzdeki beş yıl içinde 200 milyon dolarlık yeni yatırım yapacağız. 7 Kasım’da Türkiye’deki 100’üncü sinemamızı Ankara Atakule’de açacağız. Sonrasında Ağrı Patnos, Van, Karaman, Konya, Kayseri, Antalya, Balıkesir, Bursa, İzmir ve İstanbul’daki yeni Cinemaximumlar var. 22 yaşındaki bir şirket olarak, Güney Kore’nin yanı sıra ABD, Çin, Vietnam, Endonezya, Myanmar, Rusya ve Türkiye’de varız. Sinema ve salon sayımızın en yüksek olduğu üç ülke Kore, Çin ve Türkiye. Hedefimiz iki yıl içinde Türkiye’yi birinci  sıraya çıkarmak.” 

FİLM ENDÜSTRİSİNDE  DÜNYANIN BEŞİNCİSİ 

İçerik üretmeyen, çekilen filmleri izlemek isteyenlere konforlu ortam sunan CGV Mars Group, Türkiye’de nasıl büyüyecek? Türkiye’deki 414 sinemadan 99’unun, 2 bin 539 sinema salonundan 884’ünü, 306 bin 397 koltuktan 121 bin 345’ini elinde bulunduran CGV’nin CEO’su, bakın nasıl anlattı bu formülü:

“Birincisi; sinemaları     görünür kılmak için sinema açmak. İkincisi, seyirciye cazip gelecek içerik.

Üçüncüsü de insanları sinemaya getirecek marketing çalışması. İçerik dışındaki iki alanda başarılıyız. 

Kore’de kişi başına düşen film sayısı 4.2, ABD’de 3.8, Avrupa’da 2.5’ken, Türkiye’de 0.8… Kişi başına izleme oranı 2.5 filme çıktığında Türkiye, film endüstrisinde ilk beşe girer. Bu potansiyel Türkiye’de var. 600 yıldan fazla süren Osmanlı İmparatorluğu mirası ve tecrübemiz, bize umut veriyor. İçerik konusunda da Türk yapımcılara, komedi ve korku filmleriyle sinemanın ayakta kalamayacağını, tarih, aksiyon, aşk ve drama filmleriyle pazarın genişlemesi gerektiğini anlatacağız. Bu amaçla iş birliği yapacağız. Sinemacılara destek olacağız.” 

TÜRK MISIRI VE SİNEMA KOLTUĞU İHRAÇ EDİYORUZ 

Cinemaximum’larda   satılan popcorn’ların Türk mısırı olduğunu Seul’de öğrendim. Dahası da var.  CGV Mars Entertianment, Türk mısırını ve Türkiye’de üretilen sinema koltuklarını ihraç etmeye başladı.

CGV, yakında Rusya pazarına girecek. Şirket orada açılacak sinemaların koltuklarını ve mısırını da Türkiye’den götürecek. CGV Mars, 414 sinema kompleksi, 2 bin 599 salon ve 306 bin 397 koltukla Türkiye’de sinema pazarının önemli oyuncusu.  Şirketin sahibi Lee Jay Hyun’un “İlk yapın, en iyi yapın ve farklı yapın” felsefesiyle hareket eden Mars Cinema Group Türkiye CEO’su Dong Won Kwak, Türkiye’de başlatacakları ilki şöyle açıkladı:

“Türk filmlerini ekim-mart arasına sıkışıp kalmak, birbirlerinin gişesini engellemekten kurtarmak ve toplam seyirci sayısını artırmak için, filmini yazın vizyona çıkaracak yapımcılara bir yılda toplam 30 milyon TL avans verme kararı aldık.” 

GÜNÜN SÖZÜ

Akıttığın gözyaşlarını silmek yerine, akmasına neden olanları sil hayatından.(Gabriel García Márquez)