MİLLİYET CADDE – 28 ŞUBAT 2016 PAZAR  – ALİCE

unnamed-6

Yapımcı ve yönetmen Adem Kılıç, sinemada Karadeniz insanının şifrelerini çözmeye devam ediyor. ‘Sümela’nın Şifresi: Temel’ ve ‘Moskova’nın Şifresi: Temel’den sonra ‘Oflu Hoca’nın Şifresi’ filminin yapımcılığını ve yönetmenliğini üstlenen Kılıç, ‘Oflu Hoca’nın Şifresi 2’yi bitirmek üzere…

‘Oflu Hoca’nın Şifresi’nin devam filminin başrol oyuncuları aynı… Çetin Altay, Ahmet Varlı, Köksal Engür, Nihan Büyükağaç, Eser Eyüboğlu, Başak Daşman, Asena Füruzan Ongan, Mehtap Bayri, Buket Dereoğlu, Özlem Savaş, İsrafil Köse, Emin Albayrak ve şarkıcı Yusuf Güney’in de rol aldığı film, Doğanspor Başkanlığı’nı ‘Hoca’ya kaptıran ‘Müteahhit Ahmet’in türlü planlarla rakibini koltuğundan etme çabasını beyaz perdeye taşıyacak.

Adem Kılıç, ‘Oflu Hoca’nın Şifresi 2’ filmiyle ilgili şunları söyledi:

“Allah öyle mekanlar sunmuş ki bu coğrafyaya, hiçbir teknolojik tasarım bu büyüye ulaşamaz. Doğal mekan ve karakterler konusunda bir elimiz yağda bir elimiz balda adeta. Yönetmenin zorlu yolculuğu da bu noktada, yani bunca zenginliği hangi hikayeyle nasıl anlatacağında…

Abartıya kaçmadan, doğalını olduğu gibi yansıtmak lazım. Dozunu kaçırdın mı karikatür olur, azı yavan kalır. Kara lahana sarması gibi kıvamında olmalı her şey. Bu yörenin çocuğu olarak anlatmaya çalışıyorum ‘Oflu Hoca’ ve etrafını. Ben eğlenerek çekiyorum. Oyuncular da eğlenerek oynuyor. Trabzon’da rahat ediyor, yemeklerini, doğasını çok seviyorlar. Bütün bunlar ilgi çekici ve komik bir hikayeyle birleştiğinde de ortaya eğlenceli bir film çıkıyor.”

 

‘TRABZON DOĞAL BİR PLATO GİBİ’

SEMİMİMİ, SESESES
SENARİSTLER; UĞUR KANDEMİR ARPACI (solda), ZEYNEP KAYA…

‘Oflu Hoca’nın Şifresi 2’nin yapımcısı, yönetmeni ve oyuncularının çoğu Trabzonlu, ama senaristleri değil. Dizi izleyenler Ankaralı Uğur Kandemir Arpacı ile Elazığlı Zeynep Kaya’yı ‘Hayal Tacirleri’nden tanır. İki senarist ‘Oflu Hoca’nın Şifresi 2’nin senaryosunu yazdıktan sonra ilk kez ayak bastı Trabzon’a. İki günlük Trabzon izlenimlerini sorduğum senaristlerden Kaya, “Burası doğal bir plato gibi”, Arpacı, “İstanbul’da herkesin suratı asık, burada ise asık yüzlü insan yok” dedi. Senaristler filme ve Trabzon’a dair şunları söyledi:

“Yapmacıksız, olduğu gibi, içi dışı bir, Karadeniz gibi kimi zaman hırçın, kimi zaman durgun, ama her zaman coşkulu, sıcak insanların yaşadığı Trabzon’da geçiyor hikayemiz… Sanki doğal bir film platosu Trabzon. Nereye baksanız bir film karesinden çıkmış gibi insanlar görebiliyorsunuz. Aslında komedi filmi yazmak zordur, ama film Trabzon’da geçince sizin çok da fazla bir şey yapmanıza gerek kalmıyor. Biz de bu avantajı kullanarak yazdık senaryoyu. İğneli sözlerin bol, ama küfrün olmadığı sıcak bir iş çıktı ortaya. Bu sıcaklığın seyirciye de geçeceğine inanıyoruz.”

BAŞROL OYUNCULARI ‘OFLU HOCA’YI ANLATTI

ÇETİN ALTAY (sol başta), ESER EYÜBOĞLU (ortada) VE AHMET VARLI
ÇETİN ALTAY (sol başta), ESER EYÜBOĞLU (ortada) VE AHMET VARLI

‘Oflu Hoca’nın Şifresi 2’nin, ilkinden daha eğlenceli olduğunu söyleyen başrol oyuncularından Çetin Altay, “Dört koldan akan komik bir hikayesi var. Hepsinden önemlisi küfürsüz bir komedi bu” şeklinde konuştu.

‘Müteahhit Ahmet’ rolündeki Ahmet Varlı ile ‘Kadir’i oynayan Eser Eyüboğlu ise kendilerinin çekerken çok eğlen-dikleri filmin, izleyenlere bolca kahkaha vadettiğini söyledi.

Komedi filminin setine gittiğimde bütün ekip oradaydı. Çünkü Cephanelik Restoran’ın bahçesindeki çekimde yaşlı gelinle (Esin Eden), ihtiyar damadın (Münir Canar) düğünü vardı. 70’lik damadın senaryo gereği düğünde silahını çekip, havaya ateş etmek isterken tetiğe her bastığında horon oynayanlardan birini vurduğu sahneler tam Karadeniz işiydi! 200 civarında figüranın yer aldığı düğün çekimlerinden sonra, sıra emekçilerin parasını vermeye geldi. Şirketin, oynadıkları gün kadar sigortalı yaptığı figüranlar, muvafakatnameleri imzalayıp yevmiyeleri olan 50’şer TL’yi almak için prodüksiyon masasını adeta kuşatmaya aldı.