KANAL D “KAYIP”I NEDEN BİTİR(E)MEDİ!

MİLLİYET CADDE – 19 ARALIK 2013 PERŞEMBE  –  ALİCE

Kanal D’nin değil her 100 kişiden 15’inin, 100 kişiden 6’sının bile izlemediği bir diziyi, yerine daha iyisini koyamadığı için kaldıramaması düşündürücü…

fft16_mf3887566

Kanal D’nin, yönetimin tutturabilmek için yayın gününü ve saatini değiştirmesine rağmen bir türlü istenilen reytingi yakalayamayan “Kayıp” adlı polisiye  gerilim dizisini, 14’üncü bölümde “final” yaptırmaktan vazgeçmesine şaşıranlar var. Şaşıracak ne var bunda? Kanal D’nin o dizinin yerine koyacağı yeni işin onun kadar reyting alacağının garantisi var mı? Yok…
Doğan TV’nin CEO’su İrfan Şahin’in “Üzerinde 3.5 yıl çalıştım” dediği “Kayıp” dizisinin 2.59 reyting ve 5.9 share’le “total”de 26’ncı olduğu pazartesi akşamı “A.Ş.K”ın reytingi ve sırası neydi biliyor musunuz? 2.11 reyting, 5.61 share’le 34’üncü… O yüzden
Kanal D yönetimi, atalarımızın “Eldeki kuş, daldaki kuştan iyidir” sözünü düstur edinip “Kayıp” dizisini gittiği yere kadar sürdürmeye karar verdi.
Çok değil, daha düne kadar başta Kanal D olmak üzere eğlence kanallarının çoğu share’i 15’in altında olan dizilerin tarafına bakmıyordu. Kanal D’nin değil her 100 kişiden 15’inin, 100 kişiden 6’sının bile izlemediği bir diziyi,  yerine daha iyisini koyamadığı için kaldıramaması düşündürücü.

Sistemi kim değiştirdi?
Kanal D’nin hayal kırıklığı yaratan işlerinden birinin yapımcısı Faruk Turgut’un Twitter’dan dizisinin 13’üncü bölümde final yapacağına dair  açıklaması da manidar: “A.Ş.K dizisi sektörün içinde bulunan koşullar, yeni reyting sistemiyle istediği hedefe ulaşamamıştır.”
Türkiye’nin yeni SES gruplarının belirlendiği ve TNS’nin de buna göre reyting ölçümü yapmaya başladığı günden beri yazıyorum, televizyon dünyasında kartların yeniden dağıldığını… AB grubunu yüzde 18’den yüzde 11’e indiren siyasi otorite değil, reklam dünyası… Reyting ölçümünü yeni SES ölçeğine göre TNS’ye yaptıran da siyasi otorite değil TİAK
“Ya bu deveyi güdeceksin, ya bu diyardan gideceksin” diye boşuna mı dedi atalarımız? Siyasi otoritenin de hoşuna giden yeni sistemi, istediğiniz gibi değiştiremeyeceğinize göre ya siz ayak uyduracaksınız yeni düzene ya da “Hadi bana eyvallah” diyeceksiniz. Aksi takdirdeyse kenara iter sistem sizi… Yoktur bunun başka çıkar yolu… Hiçbir patron “dün”e bakmaz, “Bugün durum nedir?” ona bakar ve karar verir. Sonuç olarak demem o ki, bugüne kadar başarılı olmayan dizileri yiyen “reyting canavarı”nın TV yöneticilerini yemesine gelmiştir sıra…

“KEDi ÖZLEDi” ÇOK EĞLENCELi

Kedi-Ozledi-238856Ne starlardan oluşan bir oyuncu kadrosu var, ne de büyük bir meseleyi beyazperde aracılığıyla ülke gündemine taşıma iddiası… 10 yıl birlikte yaşayan ve aslında birbirlerini deliler gibi seven “Kıymet”le (Algı Eke) “Kadir”in (İlker Ayrık), araya girenler yüzünden birbirlerinin kadrini, kıymetini bilememeleri üzerine kurulu bir öykü “Kedi Özledi”… “Kadir”i çapkınlığa mecbur eden iş arkadaşları ve kıskandıkları için “Kıymet”in mutluluğuna limon sıkan kızlar öyle bir hale getiriyor ki olayları, o dakikadan sonra “Kedi Özledi” sadece güldürmüyor, aynı zamanda düşündürüyor insanı…
Yönetmen Mustafa Şevki Doğan, filmin müziklerini Pinhani’ye yaptırdı. Onlar da bu işin üstesinden geldi, ama yerinde olsam parası neyse verir, mutlaka Kayahan’ın “Yemin Ettim” şarkısını mutlaka kullanırdım.

Bir yemin ettim, dönemem
Yarın vizyona girecek “Kedi Özledi”yi Akmerkez’deki özel gösteriminde izledim. Tıpkı filmdeki gibi inat ve gururun aşkın önüne nasıl bir duvar ördüğünü öyle güzel anlatıyor ki Kayahan’ın şu sözleri:
“Bir öfkeye mahkum ettik her şeyi,
Bir yemin ettim ki dönemem,
Hüzün tünellerinde, soldum kederlerinde,
Cehennemde yansın bu dilim
Kıyametler kopuyor zavallı yüreğimde;
Tükendim tükendim tükendim artık…
Hiç mi özlemedin, hiç mi hakkım yok?
Bir ara, bir sor Allah aşkına.”

Algı Eke müthiş oynadı
İnat ve gururun esiri olup, ettiği yeminden dönemeyince insan, neleri ıskaladığını ve aslında en büyük zararı kendine verdiğini çok iyi anlatan bir film “Kedi Özledi”… O yüzden kutluyorum filmin senaristleri Baykut Badem ile Filiz Ekinci’yi… İlker Ayrık, Selim Erdoğan, Erkan Sever, Oya Aydoğan, Açelya Elmas ve Burcu Biricik iyi oyunculuk sergilediler filmde… Bilhassa Oya Aydoğan’ın tiplemesi süperdi…
İlker Ayrık belleğimde “Ben Bilmem Eşim Bilir”le öylesine özdeşleşti ki onu “Narkozcu Kadir” tiplemesine inanmam zaman aldı, ama Algı Eke, belleğimde hiçbir kayıt olmadığı için oynadığı “Kıymet” rolünde bana çok sahici geldi. Sanki o doğuştan “Kıymet”ti.
Avşar Film ve Mustafa Şevki Doğan’ın üçlemenin ilk serisi olarak çektikleri romantik komedi “Kedi Özledi” için diyeceğim o ki, izleyeni eğlendiren, güzel bir film oldu…

GÜNÜN SÖZÜ
Olmaz dediğin ne varsa hepsi olur. Düşmem dersin düşersin, şaşmam dersin şaşarsın. Öldür der durur yine de yaşarsın. (Mevlana)

İlginizi çekecek diğer haberler