“İNTİKAM”A ARAPLARDAN BÖLÜM BAŞI 190 BİN DOLAR

MİLLİYET TV – 20 EYLÜL 2014 CUMARTESİ  –  ALİCE

intikam-poz1_640Türkiye’nin dizi ihracatından yıllık kazancının 200 milyon dolara yaklaşması elbette ki sevindirici bir gelişme…
Üstelik devletin bu konuda hiçbir maddi ya da manevi desteği olmadan dizi sektörünün bunu başarmış olması süper ötesi…
Dünyanın birçok ülkesinde Türk dizilerinin popüler olması bizim açımızdan güzel.
Diziler sayesinde Türkiye’nin kazandığı şey sadece döviz değil. Türkiye’ye gelen turist sayısını da artıran bir faktör diziler.
Maddi ve manevi olarak bizi sevindiren bu gelişmenin yanı sıra Türkler’e bu işin kaymağını tek başına yedirmek istemeyenlerin de boş durmadığı ortada…
Düne kadar, “Kültürümüzü yozlaştırıyor” diyerek Türk dizilerine karşı çıkan yabancı siyasetçilere, kanaat önderlerine şimdilerde ise “uyanık tüccarlar” eklendi.
Birkaç gün önce Çengelköy’de karşılaştığım ünlü senarist Özgür Evren Heptürk’e sordum, şimdilerde neler yazdığını.
Heptürk, “Dubai’deki NBC kanalına ‘Siyah Gelinlik’ adlı senaryo yazıyorduk uzunca bir süredir. 45’şer dakikalık 60 bölümün senaryosunu yazıp, teslim ettik. Araplar, kendi oyuncularıyla çekip, yayınlayacaklar diziyi. Şimdi de 30 bölümlük yeni bir dizi istediler, onun senaryosunu yazıyoruz” dedi.
Türk dizilerini Arap pazarına tanıtan NBC’nin, Türk ortaklarıyla Türkiye’de şirket kurup, Özcan Deniz’e ve Meryem Uzerli’ye dizi çekeceğini de ayrıca hatırlatmakta yarar var sanırım.
Araplar ayrıca, Orta Doğu’da bir hayli popüler olan Beren Saat’in Kanal D’de yayınlanan son dizisi “İntikam”ın haklarını satın aldı.
Diziye bölüm başı ödedikleri para ne kadar biliyor musunuz?

190 bin dolar
Araplar, diziyi Kanal D’den değil, “Revenge”nin format sahibi olan Amerikalı şirketten aldı.
Amerikalılar, dizinin yanı sıra Araplar’a bir yığın Hollywood filmini de ucuza verdiği için adamlara cazip geldi bu…
Düne kadar Türkiye, Medyapım’ın “Umutsuz Ev Kadınları”nın format hakkını satın alıp çektiği diziyi, bölüm başına 45 bin dolara Araplar’a satabiliyordu.
Bugün ise durum değişti.
Çünkü Araplar’dan Amerikalılar’a bütün yapımcılar gözünü Türk dizi pazarına dikti.
Hadi hayırlısı…

“GÜLDÜR GÜLDÜR” HAFTADA İKİYE ÇIKTI

guldur-guldurShow TV, tekrar yayınları bile kanala iyi reyting kazandıran “Güldür Güldür”ün haftada bir olan yayınını ikiye çıkardı.
Yerinde bir karar
Ama öte yandan “Güldür Güldür”ün ekran serüvenini masaya yatırıp, televizyon kanallarının nasıl yönetildiğini analiz etmekte de yarar var.
Ali SunalAlper Kulİrem Sak, Mine Tugay ve Okan Çabalar bu işe ilk olarak ATV’de başladı.
ATV’nin 13 bölüm sonra kaldırdığı şov “İnsanlar Alemi” adıyla Star TV’de başladı.
Oradaki ömrü de 13 hafta sürdü.
Projeye inanan yapımcı Necati Akpınar, sonra işi FOX’a sattı.
“Güldür Güldür Show”un FOX’taki ömrü de 13 hafta sürdü, ama BKM’nin ortağı Necati Akpınar’ın projeye inancı ve güveni bitmedi.
Akpınar, “Güldür Güldür Show”u Show TV’ye verdi.
Çocuklar Duymasın”ın sevilen tiplerinden “Seyyar Tayyar”ın da dediği gibi “Güldür Güldür Show”, Show TV’de “Patladı, gitti!”
“Güldür Güldür Show”, ekranda rekor kırıyor, BKM’de kapalı gişe oynuyor, ekip turneden turneye koşuyor.
Şimdi ATV, Star TV ve FOX yöneticilerinin, “Bu işi biz niye patlatamadık?” diye kendilerini sorgulaması gerekmez mi?

TVEM’İN SON KAMPANYASI

Televizyon izleyici pastasından pay almaya çalışan bir kanal ne yapar? Öncelikli hedef bir kere o televizyonun hangi platformda kaçıncı kanalda olduğunu ezberletmek olmalı. tvem de yeni açıkhava ilanlarında bunu yaptı. Doğru bir hamle. Ancak gelen seyirciyi tutacak işler yoksa ekranında onca çaba boşuna.

İlginizi çekecek diğer haberler