HATİPOĞLU YİNE AÇIK ARA BİRİNCİ

MİLLİYET TV – 5 TEMMUZ 2014 CUMARTESİ  –  ALİCE

Her yıl olduğu gibi bu yıl da televizyon kanalları bir dizi Ramazan Özel programı hazırladı… Bu iddialı programlarla iftarda veya sahurda “en çok izlenen kanal” olmak için yola çıkanlardan kaçı bunu başardı?
Ramazan ayının ilk haftası geride kaldı. Ramazan’ın birinci günü olan 28 Haziran’dan bugüne TNS’nin gün gün reyting listelerine baktım, ortaya çıkan tablo şu: İftar ve sahur olmak üzereatv’de iki program yapan Prof. Dr. Nihat Hatipoğlu açık ara birinci… Sadece bu kadar mı?
Değil… Üstelik Nihat Hatipoğlu’nun tek rakibi kendisi…
Nihat Hatipoğlu, atv’de biri iftar, diğeri sahur olmak üzere iki program yapıyor ya; işte o yapımlardan biri “Günün en çok izlenen Ramazan programı”, diğeri de ikinci oluyor… “Nihat Hatipoğlu ile Sahur” birinciyse, “Nihat Hatipoğlu ile İftar” ikinci, Hatipoğlu’nun iftar programı birinci olduğunda ise sahur programı ikinci çıkıyor. Rakiplerine açık ara fark atan Hatipoğlu’nun ardından diğerlerine oranla daha çok izleyici yakalayan Show TV’nin Ramazan ekranını teslim ettiği Prof. Dr. Mustafa Karataş.
Kanal D’de “Sahurdan Kalplere”yi hazırlayıp sunan Serdar Tuncer’in de durumu fena sayılmaz… Bazen Karataş, büzen de Tunce üçüncü oluyor, bazen de tersi. Sahur’da ekran karşısına geçen 100 kişiden 25’i Nihat Hatipoğlu’nu, yüzde     8’i – 10’u Karataş’la Tuncer’i izliyor.
İftar’da da genellikle durum şöyle:
İftar vakti ekran karşısında olanlardan yaklaşık yüzde 15’i Nihat Hatipoğlu’nu, yüzde 6-7’si de Karataş’ı seyrediyor.
Star TVTRT 1, Kanal 7 ve Samanyolu’nun gerek iftar, gerekse sahurdaki programlarını ise ekran karşısına geçenlerden yüzde 1’le yüzde 5’i seyrediyor.

ÇOK “YARATICI” BİR REKLAM BU!

van-damme-in-volvo-reklaminin-kamera-arkasi-goruntuleriAAAAAEfsane işlerden biridir Jean-Claude Van Damme’ın oynadığı Volvo reklamı… Ünlü oyuncu, yan yana duran iki TIR’ın tepesindedir. TIR’lar hareket edip, birbirinden ayrıldıkça Van Damme’ın düşmeden bacaklarını olabildiğince açtığı bu reklamını Arap gençleri bile taklit edip, çektikleri videoyla internette fenomen olmuştu. Bu reklamdan fena halde esinlenen Vodafone’un son reklamında ise üç gençten ikisi ayaklı TIR olmuş, diğeri de onların omuzlarında Van Damme rolünde…
Ne kadar da yaratıcı?
Ne kadar “Freezone”?

SPİKER: BALİNALARI SU BASTI!

Hafta içinde iki “haber kanalı”nda iki spikerin gafına tanık oldum. Bunlardan biri NTV’de, diğeriCNN Türk’teydi… NTV’nin spikeri, stüdyoda konuk ettiği Avni Özgürel’i “Sayın Gürel” diye anons etti. CNN Türk’ün spikeri ise promter’daki “Apartmanları su bastı” yazısını, “Balinaları su bastı” diye okudu.

“ULAN İSTANBUL” EN İYİ YENİ DİZİ

Kanalların “yaz ekranı”nda şimdiye kadar yayına soktuğu dizilerden birini beğendim ve izlemeye başladım.
Hangi dizi mi?
Kanal D’deki “Ulan İstanbul” dizisi bu…
“Ulan İstanbul”un castını kim yaptıysa çok başarılı.
Seçilen oyuncuların her biri üstlendikleri role “cuk” diye oturdu…
“Kandemir Mercan” rolündeki Uğur Polat, “Yaren”e hayat veren Şebnem Bozoklu, “Derya”yı oynayan Sevtap Özaltun, “Karlos”u canlandıran Erkan Kolçak Köstendil, “Ferdi”yi ete kemiğe büründüren Kaan Yıldırım, “Bahadır” tiplemesiyle Caner Özyurtlu süper…
“Komiser Ceyhun”un annesi “Şehriban” rolündeki Zeynep Kandonke ile üstlendiği rol “Bizimkiler”deki apartman yöneticisini andırmasına rağmen Zihni Göktay’ın oyunculukları ise müthiş! Göktay ile Kandonke rol yapmıyor, “oyunculuk dersi” veriyorlar adeta…
Kutluyorum “Ulan İstanbul”a emek koyan herkesi…
Şayet Salı akşamına kadar ekrana gelen dizilerden “En yüksek reyting”i alan “Ulan İstanbul”, bu tempoda devam eder ve senaryo tıkanıklığı yaşamaz ise sonbaharda başlayacak “yüksek sezon”da da iş yapacak yapımlardan biri olur.