Hangi kanal daha çok reklam aldı?

MİLLİYET TELEVİZYON – 20 Ekim 2012 Cumartesi ALİCE

Medya Takip Merkezi’nin (MTM), reytingi yüksek 13 kanalın eylül ayında yayınladıkları reklamları baz alarak yaptığı araştırma, ilginç sonuçlar çıkardı ortaya…
38 sektörden, 389 markanın televizyonlara reklam verdiği eylül ayında en dikkat çekici konu şu:
Haber kanallarına reklam veren markalarla genel içerikli yayın yapan kanallara reklam veren markaların sektörleri farklı.
Genel içerikli kanallara, en çok hızlı tüketime yönelik markalar ve sektörler reklam verirken, dayanıklı tüketime yönelik sektörlerin reklam verenleri ise ağırlıkla haber kanallarını tercih etti.
Eylül ayı boyunca, genel içerikli kanallarda gıda sektörünün 9 bin 837 reklam spotu yayınlandı. Bu sektörün tercih ettiği kanallar, Star TVATV ve FOX oldu. Eylül ayının verileri ortaya çıkardı ki, iletişim teknolojileri, her iki kanal türüne de en çok reklam veren ilk 5 sektör içerisinde tek.
Haber kanallarının en çok reklam aldığı sektör ise inşaat-emlak. Bu sektörün en çok tercih ettiği kanallar ise NTVHabertürk ve CNN Türk.
Araştırma, hem sektörlerin hem de markaların en çok reklam verdiği genel içerikli ve haber kanalları da belirledi. Buna göre, genel içerikli kanallardan en çok reklam alanlar STV, ATV ve FOX, haber kanallarından ise NTV, CNN Türk ve Habertürk.

 

CNN Türk’ün yeni ikilileri!
22 Eylül’de yazmıştım “Medya Mahallesi” nedeniyle CNN Türk’te yaşanan krizi.
Sonunda taraflar ortak bir yol buldu ve “Medya Mahallesi” ve Ayşenur Arslan ekrana döndü.
Ancak Arslan’ın düne kadar tek başına yaptığı programda partneri var artık.
Akif Beki’yle yapıyor artık “Medya Mahallesi”ni…
CNN Türk yönetimi, durup dururken bir programda daha tek olan sunucu sayısını ikiye çıkardı.
Düne kadar Özge Uzun’un tek başına sunduğu “Güne Merhaba”da artık Deniz Bayramoğlu da var.
“Medya Mahallesi”ndeki Ayşenur Arslan’la Akif Beki gibi ayrı dünyaların değil, aynı dünyanın insanı onlar… Almışlar IPad’lerini önlerine, geçmişler kameraların karşısına, ama her an “sıfırcı bir hoca” tarafından sınava çekilecek ürkek öğrenci havası var onlarda.
Sevgili Uzun ve Bayramoğlu, tamam işinizi ciddiye alın, ama bu kadar da ciddi olup, bizi darlatmayın.

 

STV’den yeni günlük dizi
STV’de günlük yeni bir dizi başlayacak… Hafta içi her gün yayınlanacak 45 dakikalık dizi, iki ayrı ekip tarafından çekilecek. Bir ekibin yönetmenliğini Ali Demirel, diğerinin ise Deniz Yılmaz Sayır yapacak.
Ömer Önder’in yapımcılığını üstlendiği diziyi “Kız Kulesi” ekibi yazacak.
Kurban Bayramı’ndan sonra ekrana gelecek dizinin adı şimdilik “Acil Yardım”.
Bülent Bilgiç, Ertem Eser, Gürkan Güzeyhuz, Neslihan Kolaylı, Pınar Özışık, Volkan Özman, Nesrin Üstkanat, Gökben Derviş, Begün Doğan, Nilay Gök, Tülay Bekret, Fırat Şahin, Nazlı Sinem Ünal ve İnci Ültay’ın oynayacağı dizinin konusu ise şöyle:
Hikâye, suç ve şiddet eğiliminin gün geçtikçe arttığı metropol şehir İstanbul’da geçmektedir.
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın önerisiyle kurulan deneysel ekip, 7/24 görev başında; yangından çocuk kaçırmaya, hırsızlıktan intihara kadar tüm ihbarlarla ve çağrılara cevap vermektedir. Ekip üyeleri diğer güvenlik birimlerinden farklı olarak, pek çok değişik alanda uzmanlık derecesinde yetişmiş kişilerden özel olarak seçilmiştir.

Bülent Bilgiç, komiser oldu
Söz konusu deneysel ekibin başında eski bir emniyet çalışanı Zahir Komiser (Bülent Bilgiç) vardır. Ekibin diğer üyeleri, fiziksel beceriler konusunda donanımlı gözüpek polis Fatih (Ertem Eser), uzman bir dedektifin zekâsına sahip Murat (Gürkan Güzeyhuz), uzman doktor seviyesinde tıbbi bilgisi olan Yasemin (Neslihan Kolaylı), oyunculuk yeteneğiyle herkesi kendine hayran bırakan Selma (Pınar Özışık) ve tam bir bilgisayar kurdu olan Esat’tır (Volkan Özman).
Birbirini tamamlayan yeteneklerle donatılmış ekip, telefonun ucundaki çaresiz insanlara çare ulaştırmak adına gönüllüdürler. Ancak mesleklerinde uzmanlaşmış ekip üyeleri özel yaşamlarında aynı başarıyı yakalayamamıştır.
Başta Zahir olmak üzere, insanları kurtarmak gibi ulvi bir amacın peşinde koşan altı kişi kendi dertlerine çare bulabilecekler midir?

 

Zamanpur’un “Kaşmir Yolu”
Oğlum Bak Git” filminin galası ile Ayşen Zamanpur’un hem kendisinin, hem de sahibi olduğu Silk & Cashmere’in hikâyesini anlattığı kitabının tanıtım daveti vardı.
“Oğlum Bak Git”i nasıl olsa sinemada izlerim deyip “Kaşmir Yolu”na koyuldum. “Kaşmir Yolu” ne mi?
“Kaşmir Yolu” Zamanpur’un kişisel serüveninin yanı sıra kaşmirin İç Moğolistan’dan dünyayayayılan öyküsü…
20 yıl önce kurduğu Silk & Cashmere’i bugün, dünyanın 26 ülkesine ve şirketinin azınlık hisselerini yabancı bir fona satma başarısını gösteren Zamanpur’un kitabında
Güler Sabancıİshak Alaton, Ümit Boyner, Abdullah KiğılıHüsnü Özyeğin ve Mustafa Taviloğlugibi iş dünyasından ünlülerin Zamanpur hakkındaki yorumları da var.
Kitabı ilk okuyan kişi olan ve tanıtım davetine de katılan ünlü edebiyatçı Yaşar Kemal’in Zamanpur’a söylediği şu oldu:
“Sen bu işleri bırak, yazarlığa başla kızım.” Gerçekten de çok sıcak, samimi, akıcı ve sürükleyici bir dili var Ayşen Zamanpur’un…
Ama “arkadaşı” Yaşar Kemal’in tavsiyesine uymaya niyetli değil.
Çünkü kitabının girişinde, “Bu benim ilk ve son romanım” şeklinde bir taahhüdü var ünlü işkadınının…