GİŞE SAVAŞINI KİM KAZANDI?

MİLLİYET – 30 OCAK 2015 CUMA  –  ALİCE

SON UMUT

SON UMUT

MUCİZE

MUCİZE

2015’in ilk ayı sinema dünyasında büyük bir rekabete tanık oldu. Bir tarafta Russell Crowe, Cem YılmazYılmaz Erdoğan’lı “Son Umut”, diğer tarafta Mahsun Kırmızıgül’ün “Mucize”si.
“Mucize” filmi tam bir yıl öncesinden vizyon tarihi olarak 1 Ocak 2015 tarihini almış ve ilk teaserini sinemalarda ve sosyal medyada yayınlamıştı.
“Son Umut” filmi ise dünyada nisan ayında vizyona girecekken filmin yönetmeni Russell Crowe’un zamanının olmayışı nedeniyle Türkiye’de vizyon tarihini 26 Aralık 2014’e çekerek “Mucize”yle rekabetin fitilini ateşledi. Böylece sinema dünyasında herkes “Son Umut”la “Mucize”nin rekabetini büyük bir merakla takip etti. Yanıtı merak edilen soru şuydu:
“Russell Crowe’un 70 milyon dolara mal olduğu söylenen ‘Son Umut’u mu yoksa Mahsun Kırmızıgül’ün yazıp, yönettiği ve oynadığı 4 milyon dolarlık ‘Mucize’si mi bu savaştan galip çıkacak?”
Bir dünya starı olan Russell Crowe’un Türkiye’de filmleri iyi gişe yapmış Yılmaz Erdoğan ve Cem Yılmaz’lı “Son Umut”la, Talat Bulut ve Mahsun Kırmızıgül’lü “Mucize”si arasındaki yarış tam manasıyla sonuçlanmış değil, ama perşembenin gelişi çarşambadan değil artık pazartesiden belli:
4 milyon dolarlık ve tek starlı “Mucize”, biri dünya çapında olmak üzere üç starlı “Son Umut”a gişede iki kattan fazla fark attı.
“Mucize”yi 25 günde izleyenlerin sayısı 2.675.445 kişi oldu, “Son Umut”u ise 31 günde 1.222.785 kişi izledi.
“Mucize”yi vizyonda kaldığı 4’üncü hafta sonunda 270.984 kişi seyretti. “Son Umut”un 5’inci hafta sonu gişesi ise 41.048 kişi. Bu demektir ki aradaki farkın kapanması değil, gittikçe açılması gibi bir gerçek var karşımızda.
İşin bir ilginç yanı da şu:
Cem Yılmaz, Yılmaz Erdoğan ve Russell Crowe’un sosyal medyadaki takipçi sayısı 13 milyon, Mahsun Kırmızıgül’ün ise 170 bin civarında.
Takipçi sayısı 170 bin olan Kırmızıgül’ün 4 milyon dolarlık filmi, bütçesi 70 milyon dolar olan bir filmi ve sosyal medyada 13 milyon insanın takip ettiği bir ekibe gişede bu kadar fark atabiliyorsa, biraz durup düşünmek gerekmez mi bu noktada…
Bu verilerden benim çıkardığım sonuç şu aslında:
Söz konusu bir film ve dizi olunca, o yapımda ne kadar star oynadığının, o ünlülerin ne kadar takipçisi olduğunun pek bir önemi yok.
Önemli olan, kimlerin oynadığından çok, yapılan işin içeriği. Yapılan iş seyircinin yüreğine dokunmuyorsa starlık, sosyal medyada milyonlarca takipçi, deliler gibi tanıtım yapsan beyhude… Demek ki film ve dizi işinde asıl “star” senaryo!

TİGSAD’IN ‘RENKLİ DÜŞLER’ YARIŞMASI

Tüm İç Giyim Sanayicileri Derneği, 7 yıl önce ilkini yapıp sonra vazgeçtiği “TİGSAD İç Giyim Tasarımcıları Yarışması”nın ikincisini bu yıl gerçekleştirecek.
TİGSAD Yönetim Kurulu Başkanı İrfan Özhamaratlı’nın verdiği bilgiye göre ABD’den Rusya’ya,İran’dan Çin’e kadar 27 ülkeye ihracat yapan, ülkeye yılda 1 milyar dolar getiren bir sektör iç giyim. Üstelik ihraç ettikleri ürünlerin yüzde 40’ı fason değil, marka.
Türkiye’nin hazır giyimde kilo başı ihracatı 23 dolar iken, iç giyimde kilo başı ihracatının 39 – 40 dolar olması, yarattığı katma değeri göstermesi bakımından önemli.
TİGSAD’ın bu yıl “Renkli Düşler” sloganıyla gerçekleştireceği “İç Giyim Tasarımcıları Yarışması”nın sonuçları Beylikdüzü TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde 5 Şubat’ta açılacak “İFEXPO 2015, 12. Uluslararası İstanbul İç Giyim, Çorap Fuarı”nda belli olacak.
6 Şubat’ta yapılacak defilede “Renkli Düşler”de finale kalan 10 koleksiyon defileyle tanıtılacak ve dereceye girenlere ödülleri verilecek.

GÜNÜN SÖZÜ

“Her kadına sahip olmaya çalışan adam, bir kadına hasret kalır!
Bir kadına sahip olan adam, her kadını kendine hayran bırakır.”