“Cehennem Melekleri 2” ve Türkiye gerçekleri

MİLLİYET CADDE  – 29 Ağustos 2012 Çarşamba  ALİCE

‘Cehennem Melekleri 2’yi izledikten sonra; Kadir İnanır, Tarık Akan, Şener Şen, Halil Ergün, Hülya Avşar, Beren Saat, Halit Ergenç, Necati Şaşmaz, Kenan İmirzalıoğlu ve Kıvanç Tatlıtuğ gibi sinema ve dizi starlarını buluşturan filmler niye çekilmez bizde diye düşünmeden edemedim.

2010 yılında vizyona giren ‘Cehennem Melekleri’ adlı bir film vardı. Sylvester Stallone, Jason Statham, Jet Li, Dolph Lundgren, Mickey Rourke ve Bruce Willis gibi Hollywood starlarını bir araya getiren o filmin devamı olan ‘Cehennem Melekleri 2’ var şimdi vizyonda.
Kadroya bakar mısınız?
Bruce Willis, Jet Li, Jason Statham, Jean-Claude Van Damme, Sylvester Stallone, Terry Crews, Arnold Schwarzenegger, Dolph Lundgren, Scott Adkins, Charisma Carpenter, Chuck Norris, Randy Couture ve Liam Hemsworth.
‘Cehennem Melekleri’ndeki star sayısı ‘Cehennem Melekleri 2’de daha da arttı, ama Amerika’da gişesi fakirleşti!

Bizde tam tersi oldu
‘Cehennem Melekleri 2’nin ilk üç gündeki hasılatı, ilkinin gerisinde kaldı.
13 Ağustos 2010’da vizyona giren ve ilk üç günde 34 milyon 825 bin 135 dolar hasılat yapan ‘Cehennem Melekleri’ne karşın 17 Ağustos 2012’de gösterime giren ‘Cehennem Melekleri 2’nin ABD’deki ilk üç gün hasılatı 28 milyon 591 bin 370 dolar oldu.
Türkiye’de ise Amerikalı yapımcıları bile şaşırtacak bir durum söz konusu.
‘Cehennem Melekleri’ni Türkiye’de ilk üç günde 54 bin 362 kişi izlemişti, ‘Cehennem Melekleri 2’yiyse 94 bin 486 kişi. ‘Cehennem Melekleri 2’ bizde, daha birinci haftanın sonunda ‘Cehennem Melekleri’nin seyirci sayısını geride bıraktı. Filmin ilkini Türkiye’de toplam 235 bin 795 kişi izlemişti, ‘Cehennem Melekleri 2’yiyse iki haftada 298 bin 963 kişi seyretti.

Böyle filmler bizde yok
‘Cehennem Melekleri 2’yi izledikten sonra; Kadir İnanır, Tarık Akan, Şener Şen, Halil Ergün, Hülya Avşar, Beren Saat, Halit Ergenç, Necati Şaşmaz, Kenan İmirzalıoğlu ve Kıvanç Tatlıtuğ gibi sinema ve dizi starlarını buluşturan filmler niye çekilmez bizde diye düşünmeden edemedim.
Bizim oyuncular, Hollywood starlarından daha mı pahalı?
Hayır.
Bizdeki en pahalı filmlerin bütçesi bile ‘Cehennem Melekleri 2’de oynayan starların bir filmden aldıkları paranın çok altında.
O zaman sorun başka ve şu seçenekler kalıyor geriye?
Ya bizim starların egoları, Hollywood starlarından daha büyük.
Ya da senaristlerimiz, ‘Cehennem Melekleri 2’deki gibi, içinde her starı tatmin edecek bir rolün     olduğu senaryoyu yazma becerisine sahip değil.
Ne bileyim, belki de o vizyona ve cesarete sahip yapımcılar yok bizde.

tv2 LOGOSU, AYNI e2 GiBi

Digitürk 52’nci kanalda e2, 54’ncü kanalda da TNT vardı.
TNT Türkiye, dükkanı kapatıp çekilince Doğan Grubu, Time Warner’a kiraladığı frekansı ve dijital platformlardaki yerini geri alıp tv2 adıyla yeni bir kanalın yayınına başladı.
Digitürk’te zaping yaparken 52’nci kanalın sağ üst köşesinde e’nin yanında biraz eğri duran devasa bir 2 rakamı çıkıyor karşınıza.
54’ncü kanala geldiğizdeyse bu kez aynı büyüklükte bir 2 rakamı var, ama burada yer değiştiriyor. En sağdan en sol üste transfer olan 2’nin başına bu kez ‘e’ yerine küçük bir tv geçiyor.
tv2’nin logosunu tasarlayanların e2’nin varlığından bihaber olmaları mümkün mü?
O zaman bir yol kalıyor geriye, o da mevcuttan rol çalmak için bile bile lades.

ÜNLÜLERİN TERCİHLERİ SATIŞLARI NEDEN ETKİLER?

‘Kıvanç Tatlıtuğ’un iki yıl önce giydiği parmak arası beyaz terlik yok sattı!’
‘Başbakan’ın terliği satışları katladı.’
Özal’ın önerdiği 920 liralık gömlek, günde 15 adet satıyor.’
Gazetelerin ekonomi sayfalarından derledim bu başlıkları.
Bir terlik markası sırf Kıvanç Tatlıtuğ giyiyor diye niye yok satar?
İnsanların tüketim alışkanlıkları ve marka tutkusu üzerine araştırma yapanların bu konudaki tespiti şu:
“Her insan bir markaya yaslanır. Çünkü yaslandıkları markalar, aynı zamanda o insanların kendilerini ifade etme biçimidir.”
Bir ünlüden sigara markasına, otomobilden kafeye, parfümden içkiye kadar her şey var bu ‘marka bağımlılığı’nın içinde.
Bir insan, o şirketin ortağı veya marka yüzü değilse, “O markadan başkasını kullanmam” diye niye der?
Kendini bir marka ile ifade etme, onunla aidiyet kurma sevdası yüzünden.
Kıvanç Tatlıtuğ’un giydiği terlikten aldığında, en azından terlik bazında onunla kendini özdeşleştirme duygusu ve hazzı olmasa işin içinde, katlanır mı onca erkek parmak arası terlik işkencesine?

GÜNÜN SÖZÜ

Mazlumlar ayağa kalkmadıkça zalimler diz çökmez.